Šta je PageRank?

02/21/2011

Page rank je važnost stranice koju su izmislili Sergey Brin i Larry Page - osnivaci Googla. Jedan je od 200 faktora uz pomoc kojih se odreduje pozicija sajta na googlu za odredene kljucne reci mada on nije presudan.
Ukucajte u googlu web hosting. Videcete da ce ispasti hiljadu sajtova sa ovim kljucnim recima i bice toliko izmešani da se može desiti da sajt koji ima PR2 bude bolje pozicioniran od sajta koji ima PR5. Nikad se ne može videti tacna vrednost PR jer nam Google ne dozvoljava da to ucinimo. PR se uvek menja, ali samo 4 puta godišnje, i Google nas "obavesti" o tome na taj nacin što nam prikaže trenutnu vrednost Page Ranka preko svog Google toolbara koga možete skinuti odavde.
Takode PR nikad nije cela vrednost (nikad nije 4,00 pa vam povecaju na 5,00) vec je to decimalni zapis važnosti vašeg sajta koji varira. Npr vi razmenite link sa nekim sajtom i vama Page Rank skoci za 0,02. Kad smo kod razmene linkova pojam koji treba znati jeste rasipanje Page Ranka. Ovo se dešava kada razmenjujete linkove sa dosta jakim sajtovim. Vama Page Rank raste a njima opada (naravno ovo nije nesto ogromno ali 10 ovakvih sajtova i imacete lepu poziciju na pretraživacu).
Kako povecati Page Rank?
Osim ovog primera ovo se može uraditi optimizacijom sajta. Npr dešava se da sajtovi koji nemaju url rewrite na home stranici imaju PR 3-4 a onda kada se ode na stranicu "dublje" Page Rank padne na 0. Zbog toga je potrebno uraditi lepo linkovanje sajta. PR se može povecati jedinstvenim sadrzajem - što vise jedinstvenog sadržaja veci Page Rank.
PageRank je, najjednostanije receno, metod po kom se veb strane rangiraju u Google rezultatima pretrage.
Google objašnjava PR na sledeci nacin:
PR se oslanja na demokratsku prirodu veba tako što koristi ogromnu strukturu linkova na vebu kao pokazatelj vrednosti pojedinacne strane. U suštini, Google tumaci link sa strane A ka strani B kao glas koji strana A daje strani B. Ali Google uzima u obzir više od prostog broja glasova ili linkova koje strana dobija. Gugl analizira i stranu koja daje glas. Glasovi koje daju strane koje su i same „važne“ su vredniji i pomažu drugim stranama da i one postanu važne.
www.izradasajtova.co

0 Comments Add your own

Leave a Reply

Dodaj komentar





Zapamti me


Around here

Categories

Moji linkovi

Generalna

Feeds